woensdag 4 september 2013

Mijn Tilda boeken

Dit keer een stukje helemaal gewijd aan Tilda boeken. Ik heb ze nog niet allemaal en binnenkort komt er een nieuw winter boek uit. Die lijkt me echt prachtig. In de nieuwe Pipoos in Assen hadden ze al wel spullen en stof van de nieuwe collectie en die waren echt schitterend. Ook de nieuwe afdeling is prachtig. Er zijn zelfs stoffen op rol. Heel erg gaaf. Ik zal in dit stukje kort vertellen welke boeken ik heb en geef je een kleine impressie van de inhoud.


TILDAS VARIDEER
Dit boek is bij mij in het Noors. Een vrolijk boek vol met leuke kleurtjes, veel knalblauw met roze en groen. Erg vrolijk. Hij valt in de zomerse serie.



SOMMERLIV
Het laatste boek dat ik heb aangeschaft. Tegelijk ook de nieuwste. Deze is van de afgelopen zomer. Veel lichtblauw en wit. Er zitten veel zee dingen in. De poppen vind ik zelf niet heel bijzonder. Maar de walvissen zijn echt heel leuk. 



TILDA'S SUMMERTIME
Dit is een iets ouder boek. Een dikke met een harde kaft. Er staan ontzettend veel leuke ideeen in en het is heel erg roze. Voor elke kamer in huis zijn er wel leuke ideeen. Dieren, poppen, kleding, tasjes. Een aanrader.



CRAFTING TILDA'S FRIENDS
Een gezellig boek met vooral dieren. Het is al een behoorlijk oud boek. Er staan niet veel poppen in, in iederen geval geen typische tilda poppen. Wel katten, hommels, kikkers, libelle's en vogels. De kleuren zie je goed op de voorkant van het boek, een beetje boeren stijl. 



SEW PRETTY HOMESTYLE
Dit is ook een dikker boek, maar dan zonder harde kaft. Deze heb ik in het Engels. Erg leuke dingetjes. Veel rose en groen. Katten, honden en beren, mooie poppen en leuke kleren. 




TILDAS JULEVERKSTED
Een schattig winter/kerst boek. Kleine engeltjes, mooie kleuren in lichtblauw en rood. 



TILDAS JULIEDEER
Een mooi boek met veel rood, prachtige kerstmannen en leuke sneeuwpoppen. Ook met leuke kaartjes. 



FAIRY TALE WONDERLAND
Dit boek is een prachtig boek vol met schitterende stoffen en figuren. Sprookjes figuren, dieren, theepot en schitterende poppen. Dit is wel mijn favoriet. 





TILDA'S WINTERWONDERLAND
Een boek vol met leuke figuren voor kerst. Slingers, engelen, en mooie rode kleuren. Dit is ook een dik boek met een harde kaft. 



CRAFTING SPRINGTIME GIFTS
Dit vrolijke paasboek is echt heel leuk. Kippen, ganzen, konijntjes en hazen. Zachte kleuren en mooie linnen stoffen. Erg mooi en een aanrader.


Een paar tips voor als je ook een boek wilt kopen. Bij de bibliotheek kun je ze vaak ook reserveren. Dan kun je ze echt even goed inkijken voor je ze zelf aanschaft. Ook is vooronderzoek doen geen gek idee. Voor de meeste boeken betaal je ongeveer een tientje, voor de dikkere boeken zo'n 20 á 25 euro. Dat is prima te doen vind ik. Vaak zitten er in de dunne boeken ook achterin extra spulletjes die je kunt gebruiken bij wat je gaat maken. Erg leuk. 
Veel plezier en leuk dat je dit gelezen hebt!


1 opmerking: