woensdag 5 december 2012

Kerst CD's

Ik ben dol op kerst. Op de sfeer, de lichtjes en vooral de muziek. Eigenlijk is het jammer dat je de cd's maar 3 weken draaien kan. 
In dit artikel alle muziek die ik zeer de moeite waard vind om met kerst te draaien. Tja, met zoveel prachtige cd's is het ruzie welke er in mijn cd speler mag.


CASTING CROWNS - PEACE ON EARTH
Deze cd heb ik zelfs al in november gedraaid. Het is een heerlijke rustgevende cd met een mooie christelijke boodschap. Iedereen die deze cd heeft gehoord vindt hem prachtig en heeft hem ondertussen aangeschaft. 


MICHAEL W. SMITH - THE ULTIMATE CHRISTMAS COLLECTION
Een collectie van cd's van de grote artiest Michael W. Smith. Vooral de nieuwste cd vind ik heel mooi. Ook leuk om als cadeau te geven. 



KEES KRAAYENOORD & BAND - GOD MET ONS
Een mooie traditionele kerst cd in een nieuwe jasje. Kees Kraayenoord zingt graag bekende christelijke nummers, maar hij heeft ze een stuk moderner gemaakt. Deze cd is zeer gedragen. Een prachtig cadeau voor wat oudere mensen die dit zeer zeker kunnen waarderen. 


SELA -  GLORIA
Dit is ook een van mijn favorieten. Maar dat heb ik sowieso met cd's van Sela. Sela heeft echt een gave om prachtige liederen te schrijven. Ook de stemmen van Elbert en Kinga passen ontzettend mooi bij elkaar en de instrumenten zijn prachtig. 



 RALPH VAN MANEN - HEART OF CHRISTMAS
Een heerlijk warme kerst cd. Je hoort gewoon het haart vuur op deze plaat. Het is een leuke mix van christelijke en niet christelijke kerstliederen. Ralph van Manen is helaas in nederland niet heel bekend. In Amerika daarintegen des te meer. Dit is één van mijn favorieten als het om de kerstsfeer gaat. 


Nieuw dit jaar:


SELA - LIVE IN GOUDA
Deze cd kreeg ik laatst in de bus. Ik ben 'vriend' van Sela, dan krijg je alle nieuwe cd's thuisgestuurd. Ik wist van tevoren niet dat het een kerst cd was, dus zette de cd op. Verrassing, kerst in mijn hele woonkamer. Een prachtige sfeervolle cd. De andere live cd van Sela is ook prachtig. Mooie liederen voor de traditionele kerk, maar dan in een modern jasje. 


MICHAEL BUBLÉ - CHRISTMAS
Dit is wat mij betreft een hele goeie combinatie. Michael Bublé en Kerst op één cd. Het is een heerlijke knusse cd met alle bekende kerst nummers. Ik ben echt een liefhebben van de fijne muziek van Michael en vind dit dan ook echt een mooie kerst aanwinst. 




2 opmerkingen:

  1. Geweldige cd die van Michael Bublé, ben ik een fan van....zijn cd's zijn sowieso heel erg goed :)

    Groetjes en fijne Sinterklaasavond...ook groetjes aan je moeder haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Anika, ik zocht naar mooie kerstcd's en heb deze gevonden via jouw site!

    BeantwoordenVerwijderen