zondag 28 oktober 2012

Herfst Krans 2

Zo nog een herfst krans. Deze is iets kleiner. Hij is vrij simpel om te maken. Natuurlijk zijn van deze kastanje krans vele versies mogelijk. Je kunt de hele krans vol kastanjes plakken en kleine stukjes mos ertussen doen. Je kan de kastanjes ook vervangen door andere herfstvruchten; eikels, hazelnoten of dennenappels. Wees vooral creatief.

Wat heb je nodig:
Een strokrans, maakt niet uit in welk formaat. Deze heb ik voor minder dan een euro bij de action gekocht.
Een lijm pistool, met genoeg lijmpatronen, want je hebt aardig wat lijm nodig om al die kastanjes op de plakken.
Mos
Kastanjes. Bij kastanjes is het belangrijk dat ze even drogen als je ze in huis hebt gehaald. Niet in een plastic tas laten, dan gaan ze schimmelen.



Als je je lijmpistool op temperatuur hebt kun je beginnen.
Pak een kastanje en doe er een flinke dot lijm op. Plak hem op de plek waar je hem wilt hebben en houd hem even vast. En zo doe je dat bij elke kastanje.



Dit is het resultaat als je als de kastanjes hebt geplakt. Het is even puzzellen omdat alle kastanjes nogal verschillen van grootte.

Ik heb gekozen voor groen mos. Ik heb dit met krammetjes vastgezet. Mos kun je heel makkelijk op de juiste grootte scheuren.
Natuurlijk kun je ook voor ander mos kiezen. Dit draadmos kun je in veel winkels wel kopen.
 En je kunt natuurlijk ook verschillende mossen combineren.
 

Ik heb de krans op een schaal gelegd en er een kaars midden in gedaan. Ik heb later nog een dikke kaars gekocht. Je kunt het natuurlijk op meerdere manieren afmaken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten