dinsdag 25 september 2012

Moss Graffiti

Ik heb een nieuwe project. Moss Graffiti. 
Een mooi alternatief voor een lelijke muur. In onze tuin zitten nogal wat lelijke muren. We hebben een enorme muur vol klimop gehad en een muur die volledig in de begroeiing heeft gestaan. Ik ben een kunstwerk aan het maken voor deze muur, maar kwam ook dit leuke idee tegen. Ik vond het ergens op internet en besloot het uit te proberen. Het resultaat laat nog even op zich wachten. .



Er zijn verschillende manieren om de graffiti te maken. Je kunt een mengsel op de muur smeren, maar je kunt ook mos lijmen met lijm gemaakt van meel. Er staan verschillende filmpjes op You Tube. Dus ben je nieuwsgierig, typ Moss Graffiti in en je vind genoeg voorbeelden en manieren. 

Ik was het meest nieuwsgierig naar de smeerbare versie, deze heb ik dus uitgeprobeerd. Als het een succes is, dan komen er binnenkort zwaluwen of ganzen op mijn grote muur. 

Dit heb je nodig voor :

Droge mos (geen aarde eraan)
Bier
Yoghurt 

En iets om het te blenden. 




Was het mos van tevoren en haal takjes en dopjes uit de mos. 


Doe de mos, het bier en de yoghurt in de blender en zet hem een tijdje flink aan. 



 Zo ziet de smurrie eruit na een tijdje mixen. 


Ik heb het lettertype van Tilda gebruikt en dit op deze (lelijke) muur geschreven met krijt.




Hier heb ik het woord Garden met een kwast beschilderd met het goedje. Het krijt is helemaal weg en je kunt het duidelijk zien. Het hart eronder heb ik meer geplakt. Ik heb de wat dikkere smurrie er met de hand opgedrukt. Dit zorgde wel voor wat druipers. Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen de 2 manieren en welke het beste werkt. 


 Ik hou je op de hoogte van de vorderingen. En natuurlijk ook foto's van het resultaat.  


4 opmerkingen:

  1. Leuk idee, heb het idd ook wel eens op het net gezien. ben benieuwd.

    Groetjes aan je moeder ook hihi.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot nu toe geen actie, ik moet het nog eens op een andere manier proberen. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Anika, heb je uiteindelijk resultaat gekregen met je mos graffiti? 'k zou willen weten of het echt lukt voor ik er zelf aan ga beginnen.
    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen