zondag 6 november 2011

Vogel Cupcakes

Op vrijdag 9 december is er in onze kerk (PKN Gieterveen) een kerstmarkt. Ook in het kleine kerkje zal dan een deel van de markt zijn.
Het is altijd erg knus en gezelllig en er zijn veel kleine dingetjes te koop. Ook zullen er dit jaar kerstbomen te koop zijn.
De kerk wil ook altijd graag zelfgemaakte dingen verkopen. Ik ben de beroerdste niet, dus ben ik ook maar weer aan de slag gegaan.
Het is nog niet helemaal gelukt, maar ik weet nu hoe ik deze Vogel Cupcakes moet maken. Wil je het ook weten, lees dan even verder.


Wat heb je nodig:
- een bakvorm voor kleine cakejes
- cupcake houders 
- vogelzaad
- frituurvet
- decoratiemateriaal naar keuze


Plaats de houders in de bakvorm. Ik heb allemaal verschillende houders gekozen.
Ga vervolgens net zo te werk als bij zelf vetbollen maken
Ik ga de volgende keer het een klein beetje anders aanpakken. Ik laat het vet smelten, daarna doe ik het vogelzaad er niet bij in, maar in de cupcakes en giet er daarna vet bij tot het cakeje vol is. Misschien is dit het handigst om met een trechter te doen, zodat er geen vet naast de cupcake komt (wat bij mij wel gebeurd is). Ook een tip. Plaats een silliconen vorm vast op een dienblad of een snijplank. Dan kun je hem zonder morsen in de koelkast/diepvries zetten. 




Zo ziet het eruit zonder houder. Deze liet namelijk los door hem niet genoeg af te laten koelen. 

Zet de cupcakes op een mooie etagere op een mooi plekje buiten en geniet van de vogeltjes. 
Ik heb nog niet getest of ze erop afkomen, aangezien wij zelf nog druk met onze tuin bezig zijn en deze één groot slagveld is. 
Te koop dus op de kerstmarkt.

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn ZO leuk, en deze vormen heb ik wel hihi. Dus je begrijpt..........jaja ik koop er ook wel wat op de markt, no worries. Alles voor het goeie doel natuurlijk ♥

    OH ja we hebben bij de post mutsen....zwarte! Maar ik draag lekker mijn eigen creaties hihi. Val ik nog meer op toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Esther Leijdekkers-Zwart7 november 2011 om 13:00

    Ik word helemaal enthousiast van jouw creativiteit!! Het ziet er weer super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen