donderdag 20 oktober 2011

Krans van hortensia

In het tijdschrift Bloemschikken vond ik deze krans. Deze kon ik maken zonder nieuw materiaal te kopen. Ik had namelijk nog een wortelkrans liggen die ik voor de narcissen krans heb gebruikt. 
Voor ons huis staat een grote hortensia waar ik bloemen vanaf heb geknipt en deze heb ik laten drogen in oase.




Je hebt het volgende nodig:

Een wortel krans
Hortensia
Wikkeldraad






Het is makkelijk om de hortensia eerst te laten drogen. Als je dat niet doet, krullen de bloemen van de hortensia en zullen deze verkleuren en slap gaan hangen. 
Hoe ik ze heb gedroogd? Ik heb een schaal met oase gevuld en deze nat gemaakt. Ik heb de hortensia's hierin gestoken en rustig een weekje laten drogen. 
Voor ik begon heb ik de bruine bloemen verwijderd. 







De Wortelkrans, deze kunt je bij de tuinspeciaal zaken kopen.

Maak van de hortensia kleine toefjes en draai het wikkeldraad om de krans. Pak het eerste toefje en zorg dat het steeltje onder het draad komt. Pak vervolgens weer een toefje en wikkel deze tegen de vorige aan, aan de kant waar het steeltje zit. Ga zo door tot de hele krans bedekt is. 

Dit is het resultaat, je kunt de krans in een mooie schaal leggen of er een kaars in zetten. 
De krans staat nu bij ons op de koffietafel.
















3 opmerkingen:

  1. MOOI joh.......zal zeker heel mooi staan op je tafel. Zoals je *denk ik wel weet* (anders weet je het nu, hihi) ben ook ik dol op hortensia's ... mmm ..... weer een ideetje die heel misschien wordt vervolgd. Ben zelf niet zo'n kransenmaker meer....vroeger deed ik het veel maar de laatste paar jaar staat dat op een heel laag puntje helaas.

    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het altijd zo gezellig. En wat ik zo leuk vind aan deze..... hier heb je tijden lang plezier van.
    Bert Jan schrok ervan hoe snel het ding in elkaar zat. Ik denk dat het al met al 10 minuten heeft gekost. Dus aan tijdgebrek kan het niet liggen.
    Ik heb ook eens een krans gemaakt met allemaal dennenappels die ik heb vastgelijmd met kooklijm. Daar zat ik wel een uur bij. Het resultaat was fantastisch, maar het kostte heel wat meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt Anika!

    Liefs en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen