zaterdag 29 oktober 2011

Breien

Aangestoken door een vriendin van mij ben ik gaan breien.
Ik heb breinaalden in maat 7 en wol bij de Zeeman weggehaald. Voor 2,50 ben ik het gaan uitproberen.
Als ik het dan niet kon of leuk zou vinden dan was het niet zo erg.






Ik heb op internet informatie gezocht over breien, want ik had namelijk geen idee meer hoe het moest. In het verleden heb ik wel eens een sjaal gebreid, maar dat is toch zeker 10 jaar geleden en vooral met hulp van mijn moeder. Toen hadden we ook wol bij de zeeman gekocht, alleen was die wel mooier en beter van kwaliteit.

Maar dit keer ging het gewoon uitproberen.
Op de volgende site heb ik de beginselen gevonden voor het breien.
http://www.breien.nl/ en ook op You Tube is een boel te vinden.
Het ging me eigenlijk best goed af . Het viel me best mee.
Wel had ik wat moeite dat ik echt constant moest kijken waar ik mee bezig was, voor je het weet laat je een steek afglijden die je niet hebt gebreid.

Ook wilde ik graag een mooie steek, maar dat vond ik wel moeilijk. Ik heb gewoon een standaard steek gebruikt. Maar voor een sjaal vond ik dit niet echt geweldig. Ook had ik af en toe een gat in mijn werk. De brei begon te pluizen en van de andere steken snapte ik gewoon niet veel.

Ik heb besloten om te stoppen met breien. Het past niet bij me. Ik moet er te veel bij nadenken en het duurt te lang. Daarnaast zijn er genoeg dingen die ik de komende tijd nog wil doen. Ik heb nog een mooie sjaal en een nieuwe kopen is niet zo duur.
Als ik de sjaal wil maken die ik graag wil, dan zal ik duurdere spullen moeten kopen. Duurdere wol en duurdere naalden. Daarnaast zal ik fouten maken, dus koop ik nu maar een sjaal die ik geweldig vind, misschien is dat zelfs wel goedkoper dan het zelf maken.
Ik ben iets verder gekomen dan dit, ik heb ongeveer 15 cm gebreid. 

1 opmerking:

  1. Jammer joh, het is ZO lekker ontspannend. Bij de tv een heleboel naalden wegbreien. Net als haken :)
    Maar je hebt wel een beetje gelijk wat de wol betreft. Als je echt hele goede wol wilt kopen ben je ook duur uit (kun je idd beter een leuke sjaal kopen haha) IK koop ook wol bij Z.eeman en W.ibra, meestal, en soms 2 of 3 hele mooie bolletjes wol bij de breiwinkel op Knaal :)waar ik dan mee werk. De breinaalden, of je nou duurdere of goedkope van die Z.eeman koopt maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. JA je doet er langer mee das waar...maar ach, voor die euro koop ik gewoon vaker die goedkope. (oes Westerlingen bint OOK zuunig hihi)
    WEL een mooie kleur trouwens :) zeker voor een sjaal ;) Ik heb net weer een sjaal/kol af......met allerlei steekjes, je ziet het wel eens :)

    (OH en bedankt voor je lieve commentaar op mijn laatste post ♥)

    BeantwoordenVerwijderen